intervievarea telefonică - CATI
Intervievarea telefonică asistată computerizat este o practică rapidă de colectare a datelor, fără constrîngeri de ordin geografic.
Întrebările care trebuie citite de către operatorul telefonic sunt afişate pe ecran, iar răspunsurile sunt înregistrate direct în computer.
Recrutarea atentă a echipei de operatori telefonici, pregătirea lor pentru a fi convingători şi neutri în citirea întrebărilor şi răspunsurilor, auditarea convorbirilor efectuate şi un manager aflat în permanent contact cu operatorii sunt ingredientele succesului pentru acest tip de cercetări. Infrastructura tehnică compusă din computere, servere, soft specializat, conexiuni de Internet de mare viteză ne permite efectuarea apelurilor telefonice în reţeaua de telefonie fixă sau mobilă din Rep. Moldova sau din alte ţări.
Facilităţile softului CATI
Managementul apelurilor efectuate, a cotelor de respondenţi, sistem de randomizare a numerelor, înregistrarea convorbirilor | Programarea chestionarului: efectuarea salturilor logice, randomizarea întrebărilor/ variantelor de răspuns | Statistici privind numărul de apeluri efectuate, întrerupte, interviuri finalizate, refuzuri, durata intervievării |
Datele culese sunt stocate în cele mai stricte condiţii de securitate şi pot fi accesate doar de personalul autorizat.
Avantajele CATI
Rapiditatea | durata de realizare a unui sondaj telefonic este redusă, funcţie de numărul de staţii de lucru utilizate |
Acoperirea geografică | nu există nici un fel de limitări, eşantioanele conţinînd respondenţi din mult mai multe localităţi faţă de intervievarea faţă în faţă |
Costul | preţul semnificativ mai scăzut decât în cazul intervievării faţă în faţă |
Timp câștigat | datorită introducerii automate a datelor în sistem |
Calitatea | toate interviurile pot fi înregistrate şi verificate (reascultate) şi doar apoi validate |
Rapoarte interimare | pot fi generate pe parcursul proiectului |
* CATI – Computer Assisted Telephone Interview