cercetare media
La momentul actual, în Republica Moldova piața media cunoaște o etapă de dezvoltare importantă.
Cu toate acestea, nu există un instrument independent care să măsoare performanța canalelor media, ceea ce nu anulează necesitatea unor astfel de date.
Specific | Descriere |
Studiu de audiență
| o cercetare sociologică complexă ce-și propune să măsoare, la cele mai înalte standarde metodologice și de calitate, audiența canalelor TV, a posturilor de radio și a publicațiilor din presa scrisă din Republica Moldova. Metodologia aplicată: day after recall. |
Studiu de monitorizare | studii ce analizează în timp programe, tendințe, imaginea unei companii sau a unei personalități politice. |
Studii de utilizare și atitudini
| pentru diferite canale media (TV, radio, presă, online) se identifică profilului socio-demografic al audienței și se măsoară percepțiile, atitudinile, obiceiurile de consum ale acesteia. |
Radio/call-out
| testarea, prin analize longitudinale, a pieselor care intră în playlist (se utilizează un panel constituit din targetul radioului pentru care se realizează studiul). |
Radio/auditorium music test
| testarea unui număr mare de melodii (câteva sute) pentru identificarea formatului muzical al unei stații radio sau pentru identificarea specificului muzical al unui anumit target. |
TV/theater test | testarea episoadelor-pilot pentru producții de film ce urmează să intre în grila de programe. |
Advisory listeners/consumers | discuții de grup (Focus-grup) sau studii-panel cu consumatori ai produsului TV, radio, presă sau online. |