cercetare media

La momentul actual, în Republica Moldova piața media cunoaște o etapă de dezvoltare importantă.

Cu toate acestea, nu există un instrument independent care să măsoare performanța canalelor media, ceea ce nu anulează necesitatea unor astfel de date.

 

Specific

Descriere

Studiu de audiență

 

o cercetare sociologică complexă ce-și propune să măsoare, la cele mai înalte standarde metodologice și de calitate, audiența canalelor TV, a posturilor de radio și a publicațiilor din presa scrisă din Republica Moldova. Metodologia aplicată: day after recall.

Studiu de monitorizare

studii ce analizează în timp programe, tendințe, imaginea unei companii sau a unei personalități politice.

Studii de utilizare și atitudini

 

pentru diferite canale media (TV, radio, presă, online) se identifică profilului socio-demografic al audienței și se măsoară percepțiile, atitudinile, obiceiurile de consum ale acesteia.

Radio/call-out

 

testarea, prin analize longitudinale, a pieselor care intră în playlist (se utilizează un panel constituit din targetul radioului pentru care se realizează studiul).

Radio/auditorium music test

 

testarea unui număr mare de melodii (câteva sute) pentru identificarea formatului muzical al unei stații radio sau pentru identificarea specificului muzical al unui anumit target.

TV/theater test

testarea episoadelor-pilot pentru producții de film ce urmează să intre în grila de programe.

Advisory listeners/consumers

discuții de grup (Focus-grup) sau studii-panel cu consumatori ai produsului TV, radio, presă sau online.